Kun tavoitteena on puhutella opiskelijoita, onnistuu se nyt monissa eri kanavissa ja eri tavoilla. Tavoitat opiskelijat heidän etsiessään opiskelija-alennuksia, asuntoja, töitä, palveluita ja tapahtumia, eli heihin kohdistuvaa mainontaa!
Laajat mainonnan ja viestinnän mahdollisuudet palvelevat aina paikallisesta taktisesta mainonnasta valtakunnalliseen tunnettuuden rakentamiseen.
Mainoskanavia voi hyödyntää koko lukuvuoden ajan kestävään viestintään tai suunnitella mainontaa kampanjoittain. Usein toimivimmat ratkaisut löytyvät yhdistelemällä eri kanavien näkyvyyksiä huomioimalla kohtaamisympäristön.
Mainosviestien määrä kasvaa jatkuvasti, erityisesti nuorten ja opiskelijoiden keskuudessa. On entistä haastavampaa saada oma viesti perille ja toimimaan. Opiskelijoiden käyttämissä kanavissa ja palveluissa markkinointi huomataan. Jos haluat tehdä kauppaa, esimerkiksi alennus saa opiskelijan liikkeelle.
Laajemmissa mainoskokonaisuuksissa on valmiiksi mietitty tapoja vaikuttaa ja rakentaa suhde opiskelijan kanssa yhdistelemällä eri kanavissa, eri tavalla ja eri aikoina viestejä ja toimintoja.
Yksittäinen erinomainen tapa tavoittaa opiskelijat staattisella mainonnalla rauhallisesta mediaympäristöstä, on opiskelijaravintola. Ravintoloiden pöytäkylttimainokset sijaitsevat yhdeksässä opiskelijaravintolassa, joissa vierailee yli 10.000 opiskelijaa päivittäin. Ruokailu kestää noin 20 minuuttia, jolloin pöydissä näkyvät mainokset saavat huikean huomioarvon. Kylttejä on 150 kappaletta.
Opiskelijaravintolamainonnan tavoittavuus on yli 200.000 kuukaudessa!!
Tutustu tehokkaisiin mainosmuotoihin. Voit nyt ostaa laajimman Tampereen alueella opiskelijoille suunnatun mainonnan Mediani.fi-palvelusta:
Tampereen alueen opiskelijamediat >