Kesä on monille rentoutumisen ja uusien kokemusten aikaa, mutta yrityksille se voi olla myös mahtava tilaisuus tavoittaa ihmiset vastaanottavaisella mielellä. Kun kuluttajat ovat aktiivisempia, matkustavat ja etsivät uusia inspiraatioita, mainostajilla on ainutlaatuinen hetki välittää yrityksen viesti tehokkaammin. Mutta miten varmistat, että mainoksesi eivät vain kuki, vaan myös kantavat hedelmää kesäkuukausien aikana? Tässä avainasemassa on suunnitelmallisuus, oikeat työkalut ja tarkka kohdennus.
Kesällä ihmiset ovat usein ulkona, viettävät aikaa mökillä tai kotimaassa reissaten. Näin ollen heidän mediankulutustottumuksensa muuttuvat kesäkaudelle. Televisiota katsotaan vähemmän, mutta ulkomainonnalle altistutaan useammin ja mobiililaitteita käytetään enemmän liikkeellä ollessa, sosiaalista mediaa selaillaan terassilla ja podcasteja kuunnellaan auto- ja bussimatkoilla.
Kesä on myös sesonkiaika monille toimialoille – matkailu, ravintolat, vähittäiskauppa, vapaa-ajan palvelut ja ulkoiluun liittyvät tuotteet kukoistavat. Vaikka oma toimialasi ei olisi perinteinen "kesäbisnes", voit hyödyntää kesän positiivista ja rentoutunutta ilmapiiriä viestinnässäsi ja hankkia uusia asiakkaita sekä sitouttaa nykyisiä asiakkaita uusin tavoin.
Jotta kesäkampanjasi todella lentäisi, kiinnitä huomiota näihin asioihin:
Yleisösi käyttäytyminen muuttuu kesällä. Mieti, missä he viettävät aikaansa ja mitä he etsivät. Onko heillä tarve johonkin uuteen ratkaisuun lomamatkan aikana? Tai ehkä he etsivät juuri nyt ratkaisua, joka helpottaisi syksyn arkeen paluuta? Käytä dataperusteista kohdennusta varmistaaksesi, että mainoksesi näkyvät oikeissa kanavissa ja oikeille ihmisille. Medianin mainonnan ostoalusta mahdollistaa tarkan kohdennuksen esimerkiksi maantieteellisen sijainnin, demografian tai kiinnostuksen kohteiden perusteella.
Kesä on värien ja valon juhlaa. Käytä mainoskuvissasi ja videoissasi raikkaita, kesäisiä sävyjä ja teemoja. Mieti, mitkä kuvat ja tunnelmat resonoivat parhaiten kohdeyleisösi kanssa. Aurinko, luonto, rento elämäntyyli – nämä elementit voivat lisätä mainoksesi houkuttelevuutta ja erottuvuutta. Voit myös suunnitella mainosaineiston Mediani Ad Creatorilla tai pyytää suunnitteluapua Medianin asiakaspalvelusta.
Kun ihmiset ovat liikkeellä, heidän ensisijainen laitteensa on älypuhelin. Haluat varmistua siitä, että mainoksesi ja kampanjan laskeutumissivu ovat täysin responsiivisia ja optimoituja mobiilikäyttöön. Nopeat latausajat ja selkeä navigointi ovat avainasemassa. Medianista voit ostaa mainoskampanjan myös helposti vaikka laiturin nokasta omalla puhelimellasi.
Median ostaminen voi olla työlästä, vaikeaa ja aikaa vievää. Tässä kohtaa Mediani.fi tulee avuksi. Se virtaviivaistaa mainoskampanjan ostoprosessia, mahdollistaa kampanjoiden helpon luomisen ja tehokkaan hallinnan kustannustehokkaasti.
Mediani-palvelun avulla ostat mainontaa nopeasti ja joustavasti – ei enää tarvetta hitaille medioiden etsimis-, vertailu- ja tarjouspyyntöprosesseille. Tarjoamme Suomen monipuolisimman valikoiman vaihtoehtoja eri mediaryhmistä niin paikalliseen kuin valtakunnalliseen mainontaan.
Suunnittele ja osta kampanja juuri silloin kun se sinulle sopii, 24/7, ilman tarjoupyyntöihin vastausten odottelua. Mediani-palvelun kautta löydät kesän parhaat tarjoukset suoraan mediatoimijoilta, helposti löydettävässä muodossa!
Me Medianilla ymmärrämme, että kesä on ainutlaatuinen mahdollisuus mainostajille. Avullamme voit vaivattomasti suunnitella, toteuttaa ja optimoida kesäkampanjasi vaikka mökin terassilta käsin joustavasti, jotta sinä voit keskittyä nauttimaan kesästä ja liiketoimintasi kasvusta.
Suunnittele kampanjasi minuuteissa!